FAQ - najczęściej zadawane pytania

1. W jaki sposób mogę zarezerwować wycieczkę?
Wakacje można zarezerwować przez Internet (rezerwacja 100% online), mailem, a także w punktach sprzedaży.

2. Co zawiera cena podana w katalogu?
Szczegółowy zakres świadczeń podany jest przy każdej ofercie pod tabelką cenową.

3. Jak i kiedy otrzymam dokumenty potrzebne do wyjazdu?
Dokumenty podróży Klient otrzyma je w momencie dokonywania zapłaty.

4. Kiedy mam pewność, że rezerwacja jest potwierdzona?
Dopiero po otrzymaniu przez nas podpisanej umowy i po otrzymaniu wpłaty (w celu szybszej realizacji prosimy o przesłanie potwierdzenia wykonania przelewu na maila) możemy potwierdzić Państwa rezerwację, co gwarantuje niezmienność ceny. Wysyłamy wtedy Państwu na podanego maila potwierdzenie rezerwacji.

5. Ile trwa doba hotelowa?
Doba hotelowa, a co za tym idzie świadczenia hotelowe (np. wyżywienie), we wszystkich hotelach i apartamentach kończy się o godz. 10.00, a rozpoczyna się w godz. 14.00-15.00.

6. Kiedy należy opuścić pokój hotelowy?
Pokoje należy opuścić do godz. 10.00 lub 12.00 w dniu wykwaterowania, bez względu na godzinę zakwaterowania oraz późną godzinę wylotu. Klienci najczęściej otrzymują pokój do składowania bagażu i mogą korzystać zarówno z infrastruktury hotelu, jak i wszystkich atrakcji w miejscu pobytu.

7. W jaki sposób liczone są dni prezentowane na stronie?
Prezentacja dni na stronie obejmuje cały czas trwania imprezy turystycznej. Rozpoczyna się ona w momencie zbiórki (na lotnisku - 2h przed planowaną godziną wylotu - lub w miejscu wsiadania do autokaru), a kończy w momencie przylotu/przyjazdu z powrotem do kraju i opuszczenia samolotu/autokaru przez Klienta. 
W przypadku wyjazdów tygodniowych, gwarantujemy 7 noclegów, 2-tygodniowych - 14 noclegów.

8. Czy są jakieś dopłaty do pokoju jednoosobowego (tzw. jedynki)?
Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 50% ceny podstawowej i jest możliwa w większości ofert na Państwa zapytanie. Dla podróżujących samotnie istnieje również możliwość wybrania opcji "dokwaterowanie". Polega ona na zakwaterowaniu w jednym pokoju (dwu lub trzyosobowym) osób o tej samej płci, bez konieczności dopłacania nawet jeśli zdarzy się, że nie znajdzie się druga/trzecia osoba dokwaterowana do danego pokoju.

9. Co oznaczają skróty BB, FB i HB?
BB - (z ang. bed&breakfest) śniadanie wliczone w cenę
HB - (z ang. half board) śniadania i obiadokolacje
FB - (z ang. full board) pełne wyżywienie, czyli śniadania, obiady i kolacje

10. Czy klimatyzacja jest płatna?
W opisie obiektu znajdą Państwo zawsze szczegółowe informacje na temat klimatyzacji i ewentualnych jej kosztów.

11. W jakiej kolejności odbywa się zajmowanie miejsc w autokarze?
Istnieje możliwość zarezerwowania miejsc w autokarze. Osoby, które nie rezerwowały miejsc w autokarze, będą wyczytywane (najpierw według pierwszych miast wsiadania a następnie wg kolejności w jakiej dokonali zakupu wycieczki), przez kierowcę lub pilota i wpuszczane do autokaru. Kolejno wyczytane osoby, wchodzą do autokaru i zajmują wyznaczone im miejsca. Nie gwarantujemy jednak, iż otrzymają Państwo te miejsca w autokarze, które zostały zgłoszone w momencie zakupu wycieczki bez jego zarezerwowania.

12. Ilu jedzie z nami kierowców?
Liczba kierowców jest zgodna z konwencją AETR, rozporządzenie 561/2006.
Firma nasza spełnia wszelkie warunki konieczne do świadczenia usług transportu krajowego i międzynarodowego, a także podlega kontrolom Inspekcji Drogowej w zakresie przestrzegania czasu pracy kierowców w transporcie lądowym.

13. Ilu opiekunów sprawuje opiekę na koloniach/obozach?
Przez cały okres trwania obozu zapewniamy 1 opiekuna na każdych 10 niepełnoletnich uczestników. Dodatkowo opiekę sprawuje kierownik.

14. Czy dzieci i młodzież poniżej 18 roku życia, mogą przekraczać granice na podstawie dowodu tymczasowego?
Tak, jest to możliwe.

15. Jak wygląda odprawa na lotnisku?
Przed podejściem do stanowiska odprawy bagażowej, należy przygotować paszport lub dowód osobisty oraz bilety. Następnie, po nadaniu bagażu, pasażer otrzyma kartę pokładową (wraz z nr miejsca w samolocie) oraz numer bramki (gate) do odprawy bezpieczeństwa.

Do odprawy bezpieczeństwa podróżny powinien udać się wraz z bagażem podręcznym, kartą pokładową oraz paszportem lub dowodem osobistym, najpóźniej ok. 45 minut przed wylotem.
Przed przejściem przez bramkę bezpieczeństwa należy wszystkie przedmioty z metalowymi częściami (paski z klamrami, zegarki, telefon komórkowy itd.) włożyć do koszyka ustawionego na taśmie. Prześwietlony zostanie także bagaż podręczny oraz kurtki.

Po sprawdzeniu paszportu lub dowodu osobistego w okienku odprawy, pasażer udaje się do hali odlotów.

Na wezwanie do boardingu (wejście na pokład samolotu), podróżny oczekuje w hali odlotów (strefa bezcłowa). W momencie ogłoszenia i wyświetlenia na monitorze, wraz z kartą pokładową oraz dokumentem tożsamości (paszport lub dowód osobisty), należy udać się do odpowiedniego wyjścia, a następnie do autobusu lub bezpośrednio na pokład samolotu.

16. Gdzie znajduje się stanowisko odpraw?
Informacja, przy którym stanowisku będzie odbywać się odprawa bagażowa, zostanie wyświetlona na tablicy odlotów. Kolejno należy się udać do odprawy bezpieczeństwa oraz odprawy paszportowej.

17. O której godzinie należy stawić się na lotnisku?
Na lotnisku należy pojawić się 2 godziny przed planowaną godziną wylotu. Odprawa paszportowo-bagażowa kończy się ok. 45 min. przed godziną wylotu

18. Czy mogę zarezerwować miejsce w samolocie?
Aktualnie nie ma możliwości rezerwacji miejsc w samolocie.

19. Czy godzina przelotu może ulec zmianie?
Tak, godzina przelotu może ulec zmianie. Należy potwierdzić rozkład lotów na 24 godziny przed planowaną godziną wylotu kontaktując się z przedstawicielem biura.

20. Czy kobieta w ciąży może podróżować samolotem? Jakie dokumenty powinna posiadać?
Tak, jeżeli ciąża przebiega bez komplikacji. Za najbezpieczniejszy do podróżowania samolotem uznaje się II trymestr (14-27 tydzień), w większości linii lotniczych można jednak podróżować do 36 tygodnia ciąży, jednak przed wylotem należy upewnić się, jakie zasady obowiązują u danego przewoźnika. Kobieta w ciąży powinna mieć także przy sobie lekarskie zaświadczenie, że może podróżować samolotem. Zaleca się, by lot nie był dłuższy niż 3-4 godziny.

21. Czy w czasie trwania imprezy turystycznej jestem ubezpieczony?
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych każdy klient biura turystycznego biorący udział w imprezie turystycznej organizowanej przez touroperatora musi posiadać ubezpieczenie KL i NNW. Ubezpieczenie to jest zawsze poza ceną podstawową i jest obowiązkowe. Wszyscy uczestnicy są ubezpieczeni na podstawie umowy generalnej. Numer polisy grupowej otrzymują Państwo podczas przejazdu lub od rezydenta podczas spotkania informacyjnego.
Ubezpieczenie kosztów leczenia obejmuje zwrot kosztów poniesionych na badania i zabiegi lekarskie, zakup lekarstw i środków opatrunkowych, transport ubezpieczonego do szpitala i pobyt w szpitalu oraz transport do kraju (od kwoty 10 tys. euro). Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków obejmuje, w razie wystąpienia nieszczęśliwego wypadku powodującego trwały uszczerbek na zdrowiu lub śmierć ubezpieczonego, wypłatę odszkodowania w umówionej sumie, uzależnionej od treści umowy.
Jeżeli spotka Państwa nieszczęśliwy wypadek należy skontaktować się z centralą alarmową ubezpieczyciela, której numer macie Państwo na polisie. Ubezpieczyciel organizuje wtedy akcję ratunkową i rozlicza się bezpośrednio ze szpitalem. Jeżeli zostały poniesione jakieś wydatki lub występujecie Państwo o odszkodowanie z powodu nieszczęśliwych wypadków należy z odpowiednimi dokumentami zwracać się bezpośrednio do ubezpieczyciela po powrocie do Polski w ciągu 7 dni od daty powrotu. Prosimy pamiętać, że standardowa polisa nie obejmuje chorób przewlekłych lub sportów ekstremalnych.

22. Czy można dokonywać zmiany lub anulować rezerwację?
Tak, zależy od imprezy turystycznej. W celu zmiany lub anulacji rezerwacji najlepiej skontaktować się ze swoim sprzedawcą

23. Czy cena imprezy może ulec zmianie?
Ceny imprez ulegają zmianie przede wszystkim ze względu na promocje, którymi są obejmowane.
Cena imprezy, już po rezerwacji, może ulec zmianie jedynie ze względu na zmiany kursów walut, kosztów transportu lub opłat lotniskowych, portowych itp.
W przypadku posiadania Gwarancji Niezmienności Ceny - cena zarezerwowanej podróży nie ulegnie zmianie do dnia wyjazdu.

24. Co oznacza gwarancja najniższej ceny?
Gwarancja najniższej ceny - gwarantujemy Państwu prawo do najniższej ceny.
Jeśli po dokonaniu rezerwacji znajdą Państwo identyczną ofertę w korzystniejszej cenie, oddamy różnicę. Gwarancja Najniższej Ceny nie uprawnia do zmiany na ceny Last Minute lub ceny w promocjach innych niż tutaj wymienione. Przy porównaniu cen uwzględnia się wartość wszystkich świadczeń, również świadczeń dodawanych gratis w niektórych okresach promocji; jak wycieczki lokalne, gwarancja niezmienności ceny, itp.

25. Czy mogę dostać fakturę VAT-marża za zakup imprezy turystycznej?
Tak, po wpłaceniu całej kwoty należy wysłać prośbę o wystawienie faktury VAT-marża na adres info@salutvoyages.pl. W treści maila prosimy podać:
numer rezerwacji,
dane osoby, na którą ma być wystawiona faktura VAT,
ewentualne uwagi dotyczące wystawianej faktury.

26. Gdzie mogę uzyskać więcej informacji?
Można się z nami skontaktować telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach od 09 do 17 oraz mailowo. Polecamy również poradnik Polak za granicą gdzie można się dowiedzieć aktualnych informacji o sytuacji w każdym kraju oraz jakie dokumenty należy posiadać do wjazdu do konkretnego państwa: http://www.msz.gov.pl/ oraz poradnik bezpiecznego wypoczynku dla dzieci i młodzieży: http://www.men.gov.pl/pl/wypoczynek.